Friday, January 2, 2009

NEW YEAR 2009@MIRI


Tahun 2009 akan menjelang tiba lagi 4 jam tika aku sampai di Madli Satay Corner untuk berjumpa dengan Along dan Nozhul yang telah menunggu aku disana. Di Madli Satay Corner pada malam menjelang tahun baru sebegitu ramai orang-orang Brunei kelihatan. Maklumlah cuti panjang kebetulan cuti tahun baru jatuh pada hari Khamis bersambungan dengan hari Jumaat yang menjadi cuti kelepasan am bagi kakitangan kerajaan di Negara Brunei DarulSalam. Setelah hampir 2 jam disana, baru kelihatan kelibat Khairol yang datang lewat sedikit kerana ada urusan lain sebelum itu. Pada 1130 malam kami berempat bergerak ke Bukit Telaga Minyak (Canada Hill) untuk menikmati pemandangan waktu malam bandaraya Miri serta melihat keindahan percikan cahaya bunga api (firework) sempena sambutan tahun baru 2009.

Bunga api yang berjaya dirakamkan


Dari kiri: Khairol dan Along yang tekun mencari sudut yang terbaik


Dari kiri : Along, Khairol, Me dan Nozhul



Setibanya di puncak bukit, aku rasa macam tak percaya dengan kehadiran pengunjung yang sebegitu ramai di atas bukit telaga minyak tersebut. Haizul sudah sedia menunggu kami disana bersama-sama sepupunya. Setelah mencari lokasi yang sesuai along dan khairul cepat-cepat memasang tripod masing-masing takut tak sempat ambil gambar bunga api. Ketika detik 12 malam, bandaraya Miri diserikan dengan keindahan cahaya bunga api yang menerangi keseluruh pelusuk bandaraya ini. Tidak lama kemudian Rush, Zoul, Wan, Nuriz dan Malim pun tiba tika percikan bunga api berlangsung. Sesi terakhir pada malam itu adalah bergambar beramai-ramai sebagai kenangan bersama. Selamat Tahun Baru 2009 kepada semua........


Bergambar sebagai Kenangan bersama diambang Tahun Baru 2009

3 comments:

zackzara said...

Cantik2 gambar u amik ni Nas.. very the Pro angle2 tu. I tak dpt join that nite..so tgk bunga api depan rumah jiran je..pastu tido.

Fizz Zaquan said...

Nice pics taken...*teruskan azam to get this DSLR ok..go Nash~! go Nash~!..hehehe

Nasarudin Ahmad said...

zackzara-thank zara,pic nie bukan nash yang ambik tapi nash minta copy dari along.

luaqdomeezplaned-thank kerol,inysaallah ada rezeki lebih nanti, i beli la DSLR,heheheh