Monday, August 24, 2009

Di manakah kamu wahai bulan....

aku kini rindukan bulan..
rindukan kelembutan cahaya nya..
yang kadang kelam di belakangkan awan..
dimanakah bulan kini..
adakah malu untuk bercahaya lagi..
atau kerana merajuk untuk bercahaya..
dimanakah bulan kini..
adakah asap dan kabus jerebu terlalu tebal menghalang bulan terus bercahaya..
lalu bulan merajuk dan menyembunyikan diri..
sang pemuja ni sangat merindui bulan..
dambakan keindahan mu..
bersinar di langit yang luas terbentang..
menjadi petunjuk dalam kegelapan..
aku amat memerlukan cahaya..
untuk menerangi jalan ku yang bengkang bengkok ini..
untuk memimpin aku dalam kekabutan ini..
untuk menemani aku meneruskan perjalanan ini..
dimanakah kamu wahai bulan..
muncul lah kamu wahai bulan..
aku akan tetap menanti cahaya mu..
aku hanya seorang pemuja..
yang merindui cahaya mu bulan..

2 comments:

Ibu Najla said...

you'll find your moon soon...

the beautiful moon that will make u happy. the moon that will shining your life. even brighter than before...

Zulkifli Brawi said...

Hi..
nice..:)